שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רישיון קבלן כח אדם

חדשות

רישיון קבלן כח אדם, צילום: FREEPIK
רישיון קבלן כח אדם
09/09/2021, כתיבת מומחים

על פי החוק, יש אבחנה בין קבלן כוח אדם לבין קבלן שירות. קבלן כוח אדם הוא מי שאחראי על אספקת כוח אדם לצורך ביצוע עבודה שגרתית ורגילה אשר מתקיימת מדי יום ביומו בעסק כגון: אספקה של מזכירה, ממלאת מקום במשרד שבו המזכירה יצאה לחופשת לידה ועוד. לעומתו, קבלן שירות מספק כוח אדם שהתפקיד שלו הם בעלי אופי שירותי לקהל הרחב, כגון: עובדים מתחומי הניקיון, מתחומי השמירה והאבטחה ועוד.

בשני התפקידים הללו, קבלת רישיון קבלן כוח אדם או שירות ממשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מהווה תנאי בסיסי והכרחי לשם התחלת העסקה במקצוע המדובר.

 

מהו היתרון בהעסקת קבלן כוח אדם?

גם אנשים פרטיים וגם חברות אשר הקימו עסק ומחפשים עובדים לרוב יפנו לקבלן כוח אדם שיסייע להם בחיפוש וזאת בשל כמה סיבות: לקבלן יש את היכולת לגייס עובדים מיומנים וזמניים בזמן יחסית קצר. כמו כן, עלות העסקה של עובד דרך קבלן כוח אדם תהיה זולה יותר באופן משמעותי מהעסקתו בצורה ישירה. כמו כן, החברה לא תידרש לעסוק בסוף בתהליכי פיטורים של עובדים שחתמו על חוזה.

יש חוק אשר אוכף את האיסור על קבלת שירותי כוח אדם מאיש מקצוע שאין לו רישיון קבלן כוח אדם אולם הוא תקף לעסקים ולשירות ציבורי בלבד. כאשר מדובר על אדם פרטי אשר מעוניין להזמין שירותי ניקיון או אבטחה לביתו, החוק המדובר לא תקף. ההמלצה היא בכל אופן לפנות תמיד לאיש מקצוע שיש לו רישיון קבלן כוח אדם.

כיצד מקבלים רישיון קבלן כח אדם?

ישנם כמה תנאים לקבלת הרישיון המדובר:

ראשית כל, מבקש הרישיון צריך להיות בעל שלוש שנות ניסיון בניהול כח אדם או במתן שירותי כח אדם.

עבור מבקש רישיון של קבלן שירותים, יש צורך שיהיה לו ניסיון עסקי או ניהולי של שנה אחת לפחות וכן של מבקש הרישיון או של המנהל שמועסק על ידו.

המבקש צריך להביא ערבות בנקאית או כל ערובה מתאימה אחרת לצורך מילוי החובות שלו כלפי העובדים שלו וזאת בהתאם להיקף העסק, בהתאם לתקנות חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם התשנ"ו- 1996

על המבקש להיות ללא עבירות קודמות וללא עבר פלילי בחמש השנים אשר קדמו לבקשת הרישיון וכן ממלא תפקיד בכיר בעסק שלו.

על המשרד של המבקש להיות בעל גישה לאנשים עם מוגבלויות, בעל תנאים סניטריים טובים, בעל חדר ראיונות נפרד, בעל חדר המתנה ועוד.

מהו בעצם רישיון קבלן כוח אדם?

רישיון קבלן כוח אדם הוא רישיון שניתן לכל חברה שמעוניינת להתחיל ולספק שירותי כוח אדם  בקבלנות לגופים ציבוריים שונים או לחברות פרטיות. הסיבה המרכזית שבגינה יש צורך ברישיון לסוג העיסוק המדובר שכך רוצה המדינה להבטיח שבתחום המדובר יעבדו אנשים מתאימים, ללא עבר פלילי ובעלי רקע מתחום משאבי אנוש וכן ידע בדיני עבודה. מדובר על תחום רגיש באופן יחסי אשר בעבר היו בו לא מעט טענות על הפרה של תנאי עבודה בסיסיים וזכויות עובדים ובכדי לוודא שזכויות עובדי הקבלן ישמרו, המדינה מקפידה לאשר באופן פרטני כל בקשה לקבלת רישיון כח אדם. לקבלת רישיון קבלן כוח אדם או שירות הקליקו כאן.

חשוב מאוד לדעת שתהליך קבלת הרישיון הוא תהליך שכולל כמה שלבים לרבות ראיון אישי במשרד העבודה כאשר מטרתו של הריאיון האישי הוא לבחון את קורות החיים של מגיש הבקשה וזאת בכדי שתהיה אפשרות לוודא את הבקיאות של מבקש הרישיון בתחום דיני עבודה וכן בכדי לשאול אותו שאלות ממוקדות הנוגעות לבקשתו ולרקע ממנו הוא מגיע.

מכיוון שמדובר על תהליך לא תמיד קל, ניתן להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום. קבלת רישיון קבלן כוח אדם או שירות בעזרת עורך דין ליאב ‏מלמד מהווה את הבחירה הטובה ביותר.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:84
קומיט וכל טופס במתנה