שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חוזה שכירות, שוכרים, משכירים, ומה שביניהם

חדשות

חוזה שכירות, שוכרים, משכירים, ומה שביניהם, צילום: freepik
חוזה שכירות, שוכרים, משכירים, ומה שביניהם
09/05/2022, כתיבת מומחים

עורך דין למקרקעין, שכירויות וחוזים

ישנן מגוון סיבות שבגללן משכיר עשוי שלא לפנות נכס,  העדר נזילות כספית, סכסוכים שונים ועוד.  סיטואציה זו טומנת בחובה סיכון משמעותי לבעל הבית-המשכיר.  במצב  שכזה ההליך הרלוונטי קרוי  'תביעה לפינוי מושכר'

חוזה שכירות הכתוב בצורה מדויקת, נכונה ומותאמת באופן פרטני -  מקל מאד על ביצוע הפינוי, או לחלופין, מגן על השוכר מפינוי-שווא.

גם הרכוש של המשכיר, בעל הבית, מוגן  היטב באמצעות חוזה שכירות   -   ויש לציין במדויק מה מותקן בבית, כולל פרטי ריהוט שונים, וכן אביזרים שונים המחוברים לדירה עצמה, זאת  כאשר תיאור הנכס הינו חלק בלתי נפרד ואינטגרלי מן הסכם ההשכרה.

גם התייחסות לבטחונות הינה קריטית, וישנן צורות שונות לקבל ביטחונות מידי השוכר, החל מערבים, ועד לצ'ק ביטחון או המחאת ביטחון, מזומן כפיקדון, וכלה בשיק בנקאי אמין.

אפשר להזכיר כאן כי מקובל בקהיליה המקצועית לראות צ'ק בנקאי בתור הביטחון הטוב ביותר עבור המשכיר, בעל הנכס, אולם יש צדדים לכאן ולכאן.

שמירה על הרכוש בנכס המושכר במסגרת חוזה השכירות, ודיירי משנה

אם השוכר יפגע ברכוש או כתוצאה מהזנחה, שימוש בלתי נאות וכדומה, למשכיר יהיה קשה יותר להגן על זכויותיו ולתבוע סכומי כסף לכיסוי הנזק אם הדבר אינו מעוגן בחוזה השכירות.

סאבלטים/שוכרי משנה:

AIRBNB ו/או שימוש משרדי ו/או שימוש מסחרי

על כל אלו יש לתת את הדעת ולהתייחס במסגרת הסכם השכירות.  חוק השכירות והשאילה מאפשר טווח מסוים של התניות חוזיות בחלק מהנושאים הקשורים בהשכרת מקרקעין, ולכן עורך דין המתמחה בדיני שכירות יוכל לאבחן כהלכה את החוזה לאור חוק זה, ודינים נוספים ועל פי הפסיקה הנפוצה והמקובלת בבתי המשפט.

חוזה שכירות המנוסח בתמציתיות וברהיטות אף יכלול התייחסות אפשרית לנושאים שונים, כדוגמת, ביטוח מבנה, פיצויים במצב של עיכוב בפינוי המושכר, והסבר מפורט כיצד יש להשיב את הנכס בסוף תקופת השכירות לאחר פינויו, נקי, מסויד, תיקונים וכן הלאה.

הסכם שכירות בלתי מוגנת  -  הסבר קצר

הכוונה במקרה זה היא להסכם שחוק הגנת הדייר חל עליו. כיום רוב ההסכמים אינם כאלו ממילא, אך מקובל לציין זאת בכותרת ההסכם. 

חוזה שכירות טוב המנוסח על ידי עו"ד נדל"ן ומקרקעין עשוי גם להגן על בעל הנכס מפני שימוש פסול בדירה המושכרת,  הפרעה לשכנים, מטרדי רעש, השלכת פסולת, טיפול בצביעת הקירות בתום תקופת השכירות לאחר שאלו נפגמו, ועניינים נוספים אפשריים, ולקבוע מהו הסעד (הפיצוי) שיקבל המשכיר בעת הפרת החוזה.  גם השכרת הנכס לשוכר משנה יכולה להוות הפרה של ההסכם, באם הוא מנוסח כנדרש ובהתאם  לחקיקה.  

חשוב להזכיר כי ישנם סעיפים חוזיים שלא ניתן להתנות עליהם.  במקרים כאלו, החוק הראשי גובר על סעיפי החוזה (דיספוזיטיביים) ולכן יש צורך בעורך דין אשר יבחן לעומק ויברר מהם הסעיפים שניתן להכניס או לשנות בחוזה שכירות. חוזה שכירות הוא חוזה / הסכם לכל דבר ועניין ועל כן קונספטואלית, חלות גם עליו הוראות שונות מדיני החוזים בכללותם, חוק החוזים וכו'.

משרד עורכי דין מוביל לדיני שכירות, חוזי שכירות, מקרקעין ונדל"ן

ניתן תמיד לפנות להתייעצות ראשונית ללא התחייבות כלשהי עם עו"ד מקרקעין, שכירויות וחוזי-שכירות מוסמך ממשרד א.פ עורכי דין וגישור,  ושות', בטלפון:

  054-5829265  או לשלוח הודעת וואטסאפ ונשוב אליכם בהקדם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:108
קומיט וכל טופס במתנה