שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש: לח"כ מוחמד ברכה אין חסינות מהותית מהעמדה לדין בגין תקיפה

חדשות

ביהמ"ש: לח"כ מוחמד ברכה אין חסינות מהותית מהעמדה לדין בגין תקיפה, צילום: צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
ביהמ"ש: לח"כ מוחמד ברכה אין חסינות מהותית מהעמדה לדין בגין תקיפה
19/11/2012, עו"ד אנה נודל

חה"כ ברכה מואשם בתקיפה של מפגין במהלך הפגנה שהתקיימה בתל אביב ביוני 2006. ביהמ"ש ביטל אישומים נוספים נגדו בעבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור

כנגד חבר הכנסת מוחמד ברכה הוגש בבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום המייחס לו עבירת תקיפה. בית המשפט דחה את טענתו של ח"כ ברכה לחסינות מהותית וקבע כי אין הצדקה במקרה זה להחיל את החסינות מהעמדה לדין. 

לפי כתב האישום, ח"כ ברכה תקף אדם שצילם במהלך הפגנה נגד מלחמת לבנון השנייה שהתקיימה בתל אביב ביוני 2006 וקרא קריאות גנאי לעבר העיתונאי אורי אבנרי.

ברכה טען לחסינות מהותית וציין כי "המתלונן לא נפגע ולא נגרמו לו חבלות". בנוסף טען ברכה לאכיפה בררנית לאור העובדה כי במקרים חמורים יותר לא הוגשו כתבי אישום נגד חברי כנסת רבים.

לצד עבירת התקיפה, כתב האישום שהוגש על ידי הפרקליטות ייחס לח"כ ברכה עבירות של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור. בית המשפט ביטל את האישומים בגין שתי העבירות הנוספות מאחר שקבע כי לברכה עומדת חסינות מהותית בעבירות הללו.

השופט דניאל בארי ציין כי "יתכנו מקרים חריגים בהם גם ביצוע עבירות תקיפה יצדיקו קביעה כי הן חוסות תחת כנפי החסינות המהותית". יחד עם זאת, "במקרה זה מדובר במעשה אלימות שבוצע לכאורה כלפי אדם עומד שהכעיס את התוקף, כיוון שהשמיע דברים בוטים כלפי מפגין אחר", כתב בארי. השופט קבע לאחר בחינת הראיות שהוגשו עד כה בתיק כי אין הצדקה "לקבוע כי במקרה זה חלה חסינות מהותית".

 

ת"פ 12318-12-09

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:228
קומיט וכל טופס במתנה