שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > דקרה את החבר וקבלה מאסר על תנאי כדי לא לפגוע בסיכוי להפוך למנתחת

חדשות

דקרה את החבר וקבלה מאסר על תנאי כדי לא לפגוע בסיכוי להפוך למנתחת, צילום: Getty images Israel
דקרה את החבר וקבלה מאסר על תנאי כדי לא לפגוע בסיכוי להפוך למנתחת
01/10/2017, ליאור שדמי שפיצר

חכמה מדי לכלא? בית משפט בבריטניה גזר 10 חודשי מאסר על תנאי בלבד על סטודנטית בת 24 מאוניברסיטת אוקספורד, שדקרה את החבר שלה בעזרת סכין לחם, כדי לא לפגוע בסיכויה להפוך למנתחת לב. הפסיקה הסלחנית עוררה סערה בבריטניה

לויניה וודוורד, סטודנטית באוניברסיטת אוקספורד, שדקרה את החבר שלה בעזרת סכין לחם, נידונה לעונש של עשרה חודשי מאסר על תנאי בלבד, כך מדווח אתר Gardian. הפסיקה הסלחנית והשנויה במחלוקת נומקה בכך שמאסר בפועל עלול לחבל בסיכוייה של וודוורד לקריירה רפואית ולפגוע בשאיפותיה להפוך למנתחת לב ועל כן יהיה עונש מחמיר מדי.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

פסק הדין עורר האשמות בסלחנות יתרה, וכותרות העיתונים זעקו "חכמה מדי לכלא".

וודוורד שחיה במילאנו עם אמה, הודתה בעבר בפציעה של סטודנט מאוניברסיטת קיימברידג' שאותו פגשה בטינדר. באירוע התקיפה שבגינו הורשעה, שאירע לפני כשנה, דקרה וודוורד את החבר ברגלו לאחר שהכתה אותו בפניו, ולאחר מכן זרקה עליו מחשב נייד, כוס וצנצנת ריבה.

סנגורה של וודוורד, ג'יימס סטורמן, הבהיר כי ההתבטאות של השופט הוצאה מהקשרה, וכי לא מדובר בעונש מקל על רקע הישגיה האקדמיים. הסנגור ציין כי וודוורד סובלת מהפרעת אישיות מהפרעת אכילה ומתלות בסמים ובאלכוהול, וכי ניתן לה זמן להוכיח כי היא מסוגלת להשתקם.

השופט איאן פרינגל רמז כבר לפני מספר חודשים כי וודוורד לא תשב בכלא, מאחר שמדובר באירוע חד פעמי שימנע מהצעירה המוכשרת להגשים את שאיפותיה. בגזר הדין ציין השופט כי ישנן מספר נסיבות מקלות בעניינה, בהן גילה הצעיר והיעדר הרשעות קודמות. השופט התרשם כי וודוורד הביעה חרטה כנה וצער על מעשיה וציין לקולה את נחישותה לטפל בבעיותיה למרות הלחץ העצום שבו היא נתונה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:125
קומיט וכל טופס במתנה