שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > היועמ"ש מתייצב בתביעה נגד מוחמד בכרי בגין הסרט "ג'נין, ג'נין"

חדשות

היועמ"ש מתייצב בתביעה נגד מוחמד בכרי בגין הסרט "ג'נין, ג'נין", צילום: getty images Israel
היועמ"ש מתייצב בתביעה נגד מוחמד בכרי בגין הסרט "ג'נין, ג'נין"
20/12/2017, עו"ד לילך דניאל

הודעת היועמ"ש באה בעקבות פניות שונות שהגיעו אליו, לרבות מצד הרמטכ"ל, על מנת שיבחן את אפשרות להתייצב בתביעת הדיבה שהגיש קצין במילואים נגד במאי ויוצר הסרט "ג'נין ג'נין". לטענת הקצין, הוא נראה ומזוהה באחד מקטעי הסרט בו מתראיין תושב ג'נין מבוגר שטוען כי במהלך הלחימה עלו לכאורה חיילים לביתו וגזלו את כל חסכונותיו

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הודיע אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי מרכז, כי החליט לעשות שימוש בסמכותו הייחודית מכוח סעיף 1 לפקודת סדרי הדין (התייצבות היועץ המשפטי לממשלה), ולהתייצב לצד סא"ל (מיל') ניסים מגנאג'י בתביעת לשון הרע שהגיש נגד מוחמד בכרי, יוצר הסרט "ג'נין, ג'נין".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

כזכור, בעבר נדחתה תביעת לשון הרע שהגישו כמה לוחמים במילואים נגד בכרי, למרות שנקבע שהסרט כולל לשון הרע וליוצרו לא עומדות ההגנות הקבועות בחוק. בבסיס הדחיה, עמד הנימוק שלתובעים, שלא הופיעו בסרט, לא עומדת עילת תביעה אישית נגד בכרי שכן הצופה הסביר אינו מזהה לשון הרע על קבוצת חיילי צה"ל שלחמו בג'נין עם כל אחד מהחיילים הנמנים עליה. היועץ המשפטי לממשלה דאז התייצב להליך הערעור של הלוחמים לבית המשפט העליון, אך גם הוא נדחה, כמו גם בקשות לדיון נוסף שהוגשו.

 התובע בהליך הנוכחי, סא"ל (במיל') ניסים מגנאג'י, לא היה מעורב בהליכים המשפטיים הקודמים. לטענתו, הוא נראה ומזוהה באחד מקטעי הסרט בו מתראיין תושב ג'נין מבוגר שטוען כי במהלך הלחימה עלו לכאורה חיילים לביתו וגזלו את כל חסכונותיו. מגנאג'י נראה כשהוא פוסע עם שני קצינים נוספים ליד ג'יפ צבאי כאשר ברקע אומר המרואיין: "אמר לי 'תשתוק או שאחסל אותך'". לטענת מגנא'ג'י, הסרט ממשיך להיות מופץ ומוקרן גם בימים אלה.

אל היועץ המשפטי לממשלה הגיעו פניות ציבור שונות, לרבות פנייתו של הרמטכ"ל, רא"ל גדי אייזנקוט, ובהן נתבקשה בחינת אפשרות התייצבותו של היועץ המשפטי לממשלה להליך. מאחר שבניגוד להליכים הקודמים מדובר הפעם בחייל שניתן לזהותו ושמופיע בסרט בזמן שמסופרת "עדות" כביכול המאשימה את חיילי צה"ל בביזה, החליט היועמ"ש מנדלבליט להתייצב ולתמוך בתביעתו של מגנאג'י, נוכח העניין הציבורי הקיים בהליך.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:101
קומיט וכל טופס במתנה