שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נציגי המתמחים נפגשו עם שרת המשפטים: "אופטימיות זהירה"

חדשות

נציגי המתמחים נפגשו עם שרת המשפטים: "אופטימיות זהירה", צילום: מימין לשמאל: פרופ' חמי בן נון, יולי רוזנברג, דפנה פלר, עו"ד אילן בומבך, עו"ד שמואל ספיר, ד"ר עופר פרץ ונדיר שיינר
נציגי המתמחים נפגשו עם שרת המשפטים: "אופטימיות זהירה"
03/01/2018, עו"ד לילך דניאל

מאבק המתמחים במשפטים מגיע לכנסת: נציגי המתמחים, מלווים בעו"ד אילן בומבך ופרופ' חמי בן נון נפגשו היום עם שרת המשפטים איילת שקד והציגו בפניה את טענותיהם בנוגע לכשלים שנפלו בבחינה. עו"ד אילן בומבך: "השרה נדהמה לשמוע על 'גזירת השליש' שנוספה במועד הנוכחי ועל תופעת המחיקות בטפסי מטלת הניסוח"

המתמחים מגיעים לכנסת: נציגי המתמחים במשפטים, כשהם מלווים בעורך דינם אילן בומבך נפגשו היום (ד') בכנסת עם שרת המשפטים איילת שקד והציגו בפניה את טענותיהם בנוגע לכשלים ולליקויים שנפלו בבחינה האחרונה. בפגישה נכח גם פרופ' חמי בן נון, מומחה בכיר בתחום המשפט וחבר וועדת הבחינות לשעבר, שטען כי גם הוא לא הצליח לפתור את הבחינה בזמן שהוקצב. עו"ד בומבך: "הייתה פגישה מצוינת עם שקד, השרה הביעה אהדה רבה לטענותינו, יצאנו ממנה עם אופטימיות זהירה".

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

"הייתה פגישה מצוינת עם שקד", אמר עו"ד בומבך בשיחה עם "תקדין". "חזרתי על כל הטענות והפגמים והכשלים בבחינה. העלינו בפניה את נושא 'גזירת השליש' שנוספה במועד הנוכחי והיא הייתה מאד מופתעת מהעניין הזה, היא נדהמה לשמוע ממני שאדם יכול לקבל 90 ועדיין להיכשל. היא לא ידעה על הנושא הזה וביקשה שהדבר ייבדק, זה מאד הטריד אותה".

נושא נוסף שעלה בפגישה היה "תופעת המחיקות" בחלק מטפסי הבדיקה של מטלת הניסוח. "הראיתי לה את המחיקות שהיו בפרק הניסוח", מספר עו"ד בומבך, "יש לנו מעל לחמישים דוגמאות לדבר הזה. היא הייתה מאד מופתעת". סיפרתי לה גם שהבחינות לא היו אנונימיות, דיברתי איתה בהרחבה על כל הכשלים שנפלו בבחינה. בסופו של דבר ביקשתי פקטור מאד משמעותי, בנוסף לביטול השאלות שהיו לא מתאימות ולא חד משמעיות. ציטטתי את הדברים של בית המשפט העליון מהפסיקה האחרונה, והיא אמרה שהיא לוקחת את הדברים מאד ברצינות ושהיא עומדת להיפגש עם יו"ר ועדת הבחינות יוסף אלרון ועם יו"ר הלשכה עו"ד נווה".

מלבד האמור, ציין עו"ד בומבך כי עיוות נוסף שהציג בפני השרה הוא הנחיה חדשה שנוספה במועד הנוכחי, לפיה נבחן המחליט לערער נמצא בסיכון שיורידו לו את הציון. "זה לא מתקבל על הדעת, זה לא הגיוני", אומר עו"ד בומבך. "אנשים שקיבלו 63 פוחדים לערער וגם אנשים שעברו ורוצים ציון גבוה יותר כדי להגדיל את סיכויים להתקבל לעבודה במשרדים גדולים. מלבד זאת, ברגע שאין לך נתונים, אין עובדות, וכשלא מספרים לך איפה התיקונים ואיפה הטעויות - אתה גם לא יודע על מה לערער". עוד הוסיף עו"ד בומבך כי לפגישה צורף גם פרופ' חמי בן נון, שכתב ספרים ומאמרים ובעבר גם הכין לבחינות וגם היה בוועדת הבחינות וחיבר בחינות לשכה. לדברי עו"ד בומבך, פרופ' בן נון אמר לשרה שהוא עצמו ניסה לפתור את הבחינה אך לא הצליח לפתור אותה בזמן שהוקצב לה.

הוא מסכם: "השרה נתנה לנו תחושה מאד טובה, שאכן הדברים פילסו מסילות ללבה. היא הוטרדה מחוסר ההוגנות והבעייתיות הרבה שהייתה בבחינה. בסופו של דבר יצאנו ממנה עם אופטימיות זהירה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:154
קומיט וכל טופס במתנה