שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביקורת כלפי אפי נוה בעקבות התבטאויותיו נגד המפקחת על הביטוח

חדשות

ביקורת כלפי אפי נוה בעקבות התבטאויותיו נגד המפקחת על הביטוח, צילום: המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר. צילום: עידן גרוס
ביקורת כלפי אפי נוה בעקבות התבטאויותיו נגד המפקחת על הביטוח
26/04/2018, עו"ד לילך דניאל

לאחר שכינה אותה "המפקחת הגרועה בעולם", התראיין יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, ברשת ב', והשיב לביקורת שהושמעה נגדו: "אמרתי מה שאני חושב". שר האוצר משה כחלון: "הדברים שנאמרו לא מקובלים - לא בסגנון ולא בתוכן ומוטב אילו לא היו נאמרים"

לאחר שהתבטא באופן שנוי במחלוקת נגד המפקחת על הביטוח דורית סלינגר, התראיין אתמול יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, לתכנית "סדר יום" ברשת ב' והשיב לביקורת נגדו: "לא ניבלתי את הפה, לא קיללתי, אמרתי מה שאני חושב". כזכור, בתחילת השבוע השתתף נוה בערב הפתיחה של כנס לשכת סוכני הביטוח באילת, שם תקף את המפקחת סלינגר ואמר בין היתר שהיא תיזכר "כמפקחת הכי גרועה בעולם" וכי נהגה בכוחניות ואגרסיביות.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

בתגובה לדבריו של נוה צייץ השבוע שר האוצר משה כחלון בחשבון הטוויטר שלו: "דורית סלינגר היא שומרת סף אמיצה שכל פעולותיה נעשות אך ורק מתוך ראיית טובת ציבור החוסכים והמבוטחים ובשל כך אזרחי ישראל חבים לה חוב גדול. הדברים שנאמרו לא מקובלים - לא בסגנון ולא בתוכן ומוטב אילו לא היו נאמרים". גם התנועה לאיכות השלטון פרסמה קריאה לנוה תחת הכותרת "אפי הגזמת – תתנצל", וכתבה: "התבטאות אומללה של יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה כלפי דורית סלינגר יו"ר הרשות לשוק ההון. כל "פשעה" של סלינגר הוא בכך שהיא רואה את טובת הציבור, מחזקת את מעמד המבוטח ומסייעת לו בצורה מהירה וחינמית למצות את זכויותיו בעת תביעת ביטוח. נוה בסה"כ קצף על שינויים שלא מתיישבים עם האינטרס שלו".

"אני לא חושב שזה היה פוגעני, גס ובוטה", אמר אתמול נוה בריאיון לעיתונאים קרן נויבך ושאול אמסטרדמסקי ברשת ב', ריאיון שעצמו נשא לעתים פסים סוערים במיוחד. נוה השיב לביקורת שהשמיעו נגדו המראיינים בין היתר אודות אופי ההתבטאויות והטענה כי בחר לתקוף את סלינגר מאחר שהיא דואגת לאינטרסים של הציבור ולא לאינטרס של עורכי הדין וסוכני הביטוח: "לא ניבלתי את הפה, לא קיללתי, אמרתי מה שאני חושב. אני חושב שהיא באמת הייתה המפקחת על הביטוח הגרועה ביותר. זו קללה? זה לא בסדר להגיד את זה? זה משהו מגונה?". עוד הוסיף נוה "מותר לך לחשוב שזו התבטאות מכוערת, אבל אני אזרום איתך. אולי זה היה צריך להיות יותר עדין לשיטתכם. איך אנחנו מעבירים את המסר שזו מפקחת שלדעתי ולדעת רבים בכל ענף הביטוח היא סוג של פקיד שלפעמים התבלבל, וחושב שהוא יודע הכל לבד, הוא לא טועה, הוא לא צריך להתייעץ, הוא לא צריך לקבל חוות דעת נוספות, הוא מנחית הנחתות כל 3 ימים בחוזר רגולטורי. אנחנו מוצאים את עצמנו במצב שיש פקיד, לא שר או ח"כ, עם כוח אדיר בידיו. זה משהו שנתון לשיקול דעתו הבלעדי".

עוד הוסיף "בסך הכל באתי ואמרתי 'המלך הוא עירום'. אפשר לבקר ואפשר לחשוב שהיא מפקחת שלא ביצעה את תפקידה בצורה שהייתה צריכה לבצע. מותר לחלוק עליה. כל החוכמה נמצאת רק אצלה? כל התובנות רק אצלה? היא לא ניהלה אף פעם הליך בבית המשפט, אני לא בטוח שהיא יודעת איפה נמצא בית המשפט בת"א. אבל יש לה עד כדי כך יהירות שהיא מציעה הצעות בלי להתייעץ עם הנהלת בתי המשפט. הניסיון המכוער להציג את זה כאילו יש לי עניין אישי - אין לי עניין אישי. אני מדורג בצמרת עורכי הדין, למשרד שלי יש עבודה בשפע ותהיה לו עבודה בשפע עם סלינגר או בלעדיה".

בתגובה לדבריו של נוה אמר אמסטרדמסקי בשידור: "סלינגר היא לא פקיד שעושה מה שהוא רוצה, היא עומדת בראש רשות שלמה שעובדים בה הרבה מאד אנשים. להציג אותה כמו פקיד שקם בבוקר וגילה שיש לו המון כוח - הרשות הזו נבנתה בשביל שיהיה לה כוח לפעול ביחס לשוק הזה, והשוק הזה במשך שנים ארוכות היה לו עודף כוח כלפי ציבור החוסכים לפנסיה וכלפי ציבור המבוטחים ולכן בשנים האחרונות אנחנו רואים תנועת מטוטלת לכיוון של הצרכנים. יתכן שסלינגר בחלק מהמקרים הלכה רחוק מדי והייתה פטרנליסטית מדי. אבל האופן שבו אתה מטיל אימה על רגולטור ובעצם מעביר מסר לרגולטור הבא שיחליף את סלינגר – 'היזהר לך, אל תריב אתנו יותר מדי כי אנחנו נעשה לך את המוות כי אנחנו לא נותנים דין וחשבון לאף אחד'. כל עוד שר האוצר משה כחלון לא יוצא באופן גלוי, מוצהר ומפורש נגד העניין הזה ואומר שהרגולטורים שחוסים תחת כנפיו ימשיכו ליהנות מעצמאות רגולטורית מלאה – הוא פוגע בעצמאות של הרגולטור הבא".

לאחר הריאיון צייצה נויבך בחשבון הטוויטר שלה "רוצה לומר משהו שמרתיח אותי כל פעם מחדש: אפי נווה הרשה לעצמו לדבר כך כלפי סלינגר, בין השאר כי היא אישה. גם בשידור הוא הרשה לעצמו לזלזל בי (תקחי אויר) ולא דיבר כך לאמסטרדמסקי. השוביניזם הזה, חבוי לכאורה ושקוף, אבל מתפרץ כל פעם מחדש נגד נשים, בעיקר בעמדות מפתח".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:5
קומיט וכל טופס במתנה