שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הבדלים בין יועץ הלוואות בערבות מדינה ליועץ פיננסי ועסקי מלווה

חדשות

הבדלים בין יועץ הלוואות בערבות מדינה ליועץ פיננסי ועסקי מלווה, צילום: צילום יחצ
הבדלים בין יועץ הלוואות בערבות מדינה ליועץ פיננסי ועסקי מלווה
05/07/2020, כתיבת מומחים

 

טעות נפוצה היא שיזמים רבים שזקוקים להלוואות בערבות מדינה פונים ליועץ עסקי ופיננסי מקצועי שמלווה עסקים לצורך קבלת הלוואות בערבות מדינה. לא ולא, שימו לב, זו לא אותה המומחיות!

הכותב הוא יעקב אלון מ-"סל יועצים" יועץ מקצועי ומנוסה בתחום הלוואות בערבות מדינה

יועץ עסקי ופיננסי מקצועי שמלווה בעלי עסקים

יועץ פיננסי ועסקי בדרך כלל הוא יועץ שיש לו השכלה בתחומי הכלכלה ומנהל עסקים, כאשר לכל יועץ כזה יש תחומי התמחויות שונים: שיווק ומכירות, שירות לקוחות, ניהול כספים, ניהול מלאי, ניהול מערכי שירות, ניהול פרויקטים,  היועץ יכול ללוות בעלי "מפעלונים" ( יצרנים קטנים), או בעלי מפעלים בינוניים או בעלי מפעלים ענקיים וגדולים, כאשר לכל אחד מהתחומים הנ"ל יש מאפיינים שונים, דרכי התנהלות שונים, צרכים שונים, בקרות שונות על התהליכים, יש הבדל בין יצרן שיש לו שני עובדים, שהוא רואה אותם בעיניים 24 שעות ומבקר את עבודתם בכל רגע נתון, מאחר והם נמצאים לידו, לעומת מפעל שיש לו ארבעה אולמות ענקיים של ייצור, ואין לבעל העסק אפשרות פיזית להיות בו זמנית בכל אחד מהאתרים שלו, בעיות חמורות יותר של שליטה יש לחברות שמבצעות פרויקטים גדולים בשטח, עם הרבה עובדים. או האם היועץ העסקי פיננסי מלווה בעל חנות אופנה, או רשת חנויות אופנה, מוכר פלאפל, או חברת הייטק ששם מוסר העבודה של העובדים גבוה מאוד.

היועץ הפיננסי העסקי מביא לעסק פתרון לטווח ארוך ולא כיבוי שריפות, ליועץ פיננסי העסקי המלווה יש התמחויות בעסקים קטנים או עסקים בינוניים או עסקים גדולים. היועץ העסקי הפיננסי מקבל מבעל העסק מטרות שונות של : שיפור הרווח, בדיקות תמחיר, ייעול תהליכים, בקרה על תזרים המזומנים, שיפור תהליך השיווק והמכירות, שיפור המכירות, אימון מנהלי מכירות לבצע מכירות גדולות יותר, פתרון בעיות כספיות בעסק כמו שיפור הגבייה מלקוחות, בחינת הצעות המחיר של בעל העסק והצבעה על בעיות ב"התחייבויות שלוקח בעל העסק מול הלקוח" שהן יכולות להיות גדולות מנידי ולגרום להפסדים לבעל העסק.

היועץ הפיננסי העסקי בוחן את המצב הקיים בחברה או בעסק,  לאחר מכן מביא אתו נקודות הסתכלות חדשות במטרה לפתור את הבעיות שבעל העסק העמיד בפניו. והכי חשוב ייעוץ עסקי פיננסי מלווה בואר ייעוץ לטווח ארוך. מדובר בתהליך איטי של שיפור זה לא "בום טרח" חודש אחד של עבודה וסיימת. בעל העסק מקבל מטלות דו שבועיות או שבועיות, ולאחר שבוע מתבצע מעקב בגיליונות אקסל ארוכים, או בתוכנות שמנהלות את המשימות ואת הביצוע שלהם, הצלחה של יועץ פיננסי עסקי אמורה לשנות את הפני העסק לטובה. כמו כן הייעוץ מתבצע בשלבים, עם קביעת סדרי עדיפויות, כאשר רוב היועצים עובדים בשיטה שנקראת "80-20", שזה אומר שעדיף להתמקד בבעיות שנותנות לעסק 80 אחוז מהפתרון של העסק, מאשר להתמקד בבעיות שוליות שפותרות רק 20 אחוז מהבעיות בעסק. כמובן שהיועץ מבצע פגישות קבועות ומקנה לבעל העסק כלים כך שבעל העסק יבין מה נדרש ממנו בכדי להתקדם, לעיתים הוא יכול להמליץ לו לקחת "הלוואות בערבות מדינה", אבל הוא יעשה זאת רק אם הוא יבין שזה הפתרון שנדרש ממנו, לדוגמא במקים בהם נדרש לעסק הון חוזר, השקעה של ציוד שצריך לרכוש ועוד ועוד פתרונות. כלומר היועץ הפיננסי העסקי עוזר לבעל העסק להבין באיזה מסלול עליו לצעוד בכדי להגיע לצמיחה ולפריחה של העסק שלו.

יועץ פיננסי עסקי שהתמחותו היא הלוואות בערבות מדינה

יועץ פיננסי ועסקי מקצועי ומיומן  בתחום הלוואות בערבות מדינה עובד בשיטת "פגע וברח", יועץ טוב מלווה בכל חודש בין 10-20 לקוחות שמבקשים הלוואות בערבות מדינה. ישנם סוגים שונים של בקשות: פיתוח עסק, הון חוזר, משבר או פתיחת עסק חדש,  מדובר בפעולה קצרה ומהירה שאורכת שלושה עד ארבעה שבועות, ועכשיו היועץ מתפנה ללקוח הבא. כל לקוח צריך לקבל את תשומת הלב המרבית בתהליך לחוץ, כאשר כמעט כל יום קורה משהו בתהליך, ונדרש לתת לעליו תגובה. וכך בסופו של החודש הלקוח מקבלות את הלוואות בערבות מדינה שהוא ציפה להן, והיועץ המקצועי בתחום הלוואות בערבות מדינה פנוי לקבל את הלקוח הבא.

ליועץ הלוואות בערבות מדינה מקצועי יש ידע נרחב שהוא רכש בכל התהליכים של הלוואות בערבות מדינה, יועץ מצוין מכיר את כל הבודקים הכלכליים של הלוואות בערבות מדינה בשטח, יועץ מקצוען מוכר על ידי הבודקים הכלכליים של הלוואות בערבות מדינה והם יודעים שהוא מביא רק לקוחות שהם זכאים לפי הבנתו וניסיונו של היועץ, לעולם יועץ מקצוען לא יגיש לקוח שלא נבחן על ידו היטב. כי מה שמונח על הכף הוא שמו של היועץ – אם הוא יועץ טוב.

הלקוח מקבל ליווי צמוד בתהליך. אני אומר ללקוח תמיד כך: " אני מגדיר לך עכשיו רק את השלב הבא" אני לא מסבך את הלקוח בכל התהליך, אני מכין את הלקוח לשלב הבא בתהליך: איסוף מסמכים, כתיבת תכנית עסקית, הגשה, המתנה לאישור קבלת ממסכים מהגוף המתאם, קביעת בודק כלכלן בגוף המתאם, הכנת הלקוח לפגישה עם הבודק הכלכלן, קביעת הפגישה עם הכלכלן הבודק, פגישה של הלקוח עם הכלכלן הבודק, השלמת חוסרים שהבודק הכלכלי ביקש להמשך הבדיקה, אישור ההמלצה של הכלכלן הבודק, אישור מנהל הגוף המתאם גיזה או בי. די. אס. קיי. , יועץ טוב עוזר ללקוח שלו להחליט על איזה בנק כדאי ללכת, העברה של הבקשה לאישור הבנק, המתנה להחלטת הועדה הסופית, קבלת מכתב אישור הלוואות בערבות מדינה, הצגת חשבוניות השקעה לצורך קבלת אישור הון כעצמי מהגוף המתאם, מעבר לבנק, העברת בטחונות לבנק רק אחרי קבלת אישור הון עצמי כי עד שלא מקבלים אישור הון עצמי לא כדאי להעביר את הכסף, אם הבקשה נדחתה על ידי בנק בשלב הראשון שי לנו הזדמנות ללכת לבנק אחר, כאן אני "שובר את הראש" ומנצל את כל הידע שרכשתי בכדי להעביר את הבקשה לבנק אחר שיאשר את הבקשה. אני יודע שלקוחות רבים מוותרים בשלב זה על ההלוואה משום שהם אומרים שאם בנק אחד דחה את הבקשה, אז גם בנק אחר ידחה את הבקשה. וזה לא נכון!.

כל שלב כזה חייב להיות מנוהל נכון. יועץ הלוואות בערבות מדינה פיתח תוכנה שמנהלת לו את התהליך, מנהלת את השלבים בקפדנות, כל השלבים חייבים להיות מטופלים בזמן, הלקוח מקבל הדרכה נכונה בכל התהליך, יועץ טוב מוכר ומכיר את המנהלים בגוף המתאם, את סניפי הבנקים הספציפיים שאוהבים הלוואות בערבות מדינה, לא כל סניף בנק מתאים לעניין, יש לשים לב לדוגמא שסניפים שנמצאים במרכזי אוכלוסייה אינם קרובים לעסקים, ובדרך כלל הם לא מבינים בהלוואות בערבות מדינה, ואין טעם להגיש להם את הבקשות, היועץ מזהיר את הלקוח לפני כל שלב בכל ההתרעות האפשריות.

יועץ עסקי פיננסי מלווה או יועץ הלוואות בערבות מדינה

כלומר אם אנחנו מבינים נכון, יועץ עסקי ופיננסי שמלווה בעלי עסקים נפגש עם בעל העסק פעם אחת בשבוע לפחות, כלומר בכל חודש יש ליועץ העסקי הפיננסי המלווה רק חמישה לקוחות שהוא מלווה אותם משום שבימי שיש שבת יועצים לא נפגשים עם לקוחות כי אין מספיק זמן, ואם אנחנו נבחן את מספר הבקשות שהיועץ הפיננסי עסקי מלווה יכול לעשות בכל חודש נראה שהוא מגיש רק בקשה אחת של הלוואות בערבות מדינה, מבין חמשת הלקוחות שהוא ליווה, שהרי רק לאחד מתוך החמישה יש צורך בהלוואות בערבות מדינה. ולפעמים בכלל לא. יותר חמור מכך, אם היועץ מלווה לקוחות במשך חצי שנה, או שנה הוא לא מגיש בקשות של הלוואות בערבות מדינה בכלל בחודשים מסוימים, וזהו תחום שמשתנה כל הזמן, כלומר ליועץ הפיננסי העסקי המלווה יש חוסר יודע גדול בהרבה תחומים של הלוואות בערובת מדינה. שהרי ידוע שרק יועץ מנוסה בתחום שלו מצליח להביא תפוקות טובות של הצלחות במימוש הלוואות בערבות מדינה. לכל תחום יש ידע והתמחות נדרשים ואם אתה לא מבצע פעולה מסוימת הרבה פעמים לא תלמד את נקודות הכשל בתהליך, כמו שיועץ הלוואות בערבות מדינה לא יכול לקבל לקוחות לליווי עסקי פיננסי מאחר ואין לו זמן , כך יועץ עסקי פיננסי אינו יכול לקחת לקוחות להשגת הלוואות בערבות מדינה.

סיכום דברים: כאשר פונה אלי לקוח שליוויתי לקבלת הלוואות בערבות מדינה לייעוץ וליווי שוטף, אני נותן לו תשובה ברורה: "תחום ההתמחות שלי הוא הלוואות בערבות מדינה, אני לא מלווה עסקים, בעבר במשך 12 שנים ליוויתי עסקים בצורה שוטפת, הפרויקטים האלה ארכו בין 6-12 חודשים בליווי צמוד, אני לא יכול לפנות את זמני עבורך, תפנה ליועץ עסקי פיננסי מלווה ולא אלי, גם אם שואלים אותי אם אני מכיר מישהו מהתחום שהוא טוב, אני עונה שאני לא מכיר, כ זה תחום אחר!  ואני לא מתכוון להמליץ על מישהו שאני לא מכיר. זו אחריות גדולה מידי."

חד – וחלק.

תבחינו בהבדלים. תבחרו יועץ הלוואות בערבות מדינה בזהירות .

תבחרו נכון.

בהצלחה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:191
קומיט וכל טופס במתנה