שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעות נזיקין וכיצד להתגונן מפניהן

חדשות

תביעות נזיקין וכיצד להתגונן מפניהן, צילום:
תביעות נזיקין וכיצד להתגונן מפניהן
19/10/2020, כתיבת מומחים

כאשר מדובר על תביעות נזיקין, אנו למעשה עוסקים בתביעות המזכות את התובע בשל נזק פיזי, רכושני או פגיעה בשמו הטוב. כולנו אזרחים שומרי חוק, אך לעיתים רק בשל כיפוף איזה חוק או אי קיום של איזו הוראה וכבר אנו עלולים למצוא עצמינו חשופים לתביעת נזיקין, לעיתים אף על לא עוול בכפינו, לפחות לא במכוון. אז כיצד להימנע מלהיקלע למצבים הללו? המשיכו לקרוא ותגלו.

התביעה

ראשית כדאי להבין שבכדי לתבוע אדם כלשהו על נזק שנגרם לנו, אנו זקוקים להוכחת קשר ישיר בין המעשה של אותו אדם לבין הנזק שנגרם. למשל, אם זה מוסך שהתנהל באופן רשלני עם הרכב שלנו ולא סידר תקלה כלשהי שהביאה בעקבותיה תקלה יותר גדולה או לחילופין גרמה לתאונת דרכים, פה חובת הוכחת הקשר הישיר עשויה להועיל עשרת מונים לתובע. בעולם הרפואה למשל, הוכחת הקשר הישיר בין האבחנה הרפואית הלקויה או הטיפול הלקוי לבין מצבו הבריאותי של הפציינט, היא לא פשוט וזאת משום שרובינו לא עשינו תואר ברפואה ואין לנו את הכלים להבין את ההקשר, על כן בתחום הזה נדרשת התערבותו של מומחה. אך עד כה עסקנו בבהנחה שאנו בצד התובע, אך לעיתים אנו עלולים להיקלע למצב שאנו דווקא הצד הנתבע בתביעות הנזיקין, לשם כך תמיד טוב להיעזר בעורך דין נזיקין בכדי להבטיח את צדקתינו. אחד המקרים הנפוצים של אדם הנקלע למקרה של תביעת נזיקין הוא בסכסוכים בין שכנים בבניינים משותפים, לעיתים אי טיפול בנזילה בדירה שלכם עלולה להביא לנזקים גדולים יותר ליתר הבניין והוכחת הקשר בין ההכרה שלכם בתקלה לבין אי הטיפול בה, הוא המפתח לתביעת הנזיקין נגדכם. מקרה נוסף שבו כל אחד מאיתנו עלול למצוא את עצמו, הוא קטטה, לעיתים אנו נקלעים למצבים של קטטות המוניות, שלאחרונה הפכו להיות מתועדות תחת כל עץ רענן, לעיתים דווקא השלכת כיסא או מכה רצינית מידי שנתתם למישהו במקום רגיש, עלולים להביא אתכם למצב של חשיפה לתביעת נזיקין. לכן חשוב להיות חכמים יותר מצודקים, לנשום עמוק ולהתרחק.

הוצאת דיבה

כיום בעידן הרשתות החברתיות, עלתה תופעת תביעות הדיבה בשל פרסומים כוזבים ברשת החברתית. לכאורה, אין כל נזק בשל הפרסום הכוזב עצמו, אך לעיתים אנשים נוטים לפרסם פרסומי כזב על שירות לקוי שקיבלו ולעשות "שיימינג" לבעל העסק, או בעברית "ביוש". לעיתים די בפרסום כוזב אחד בכדי לגרום לעסק כזה או אחר להפסד כספי גדול מאד, כאן נכנס לתמונה עורך דין נזיקין שעבודתו היא הוכחת הנזק בין פעולת הביוש ברשת החברתית לבין ההפסדים שנגרמו לאותו בעל עסק. למעשה על העו"ד להוכיח כמה דברים, האחד שפעולת הביוש נעשתה בזדון, שנית להוכיח שאכן היה פרסום כוזב ולבסוף להוכיח שהיו הפסדים לבעל העסק בעקבות הפרסומים הללו.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:235
קומיט וכל טופס במתנה