שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד שמואל גרנאי מסביר על מקרים בהם תרצו לצידכם עורך דין מקרקעין

חדשות

עו"ד שמואל גרנאי מסביר על מקרים בהם תרצו לצידכם עורך דין מקרקעין, צילום:  pixabay
עו"ד שמואל גרנאי מסביר על מקרים בהם תרצו לצידכם עורך דין מקרקעין
17/02/2021, כתיבת מומחים

עסקאות מקרקעין מאופיינות בדרך כלל בסכומי כסף גבוהים מאוד, כך שכל מחלוקת או אי עמידה בתנאים עשויה להסתבך ולהיגרר למלחמות מיותרות בבית המשפט. על מנת להימנע מכך, רצוי מאוד שלא להיכנס לשום עסקה שכזאת ללא עורך דין מקרקעין בקיא ומיומן.

להלן המקרים בהם תרצו לצידכם עורך דין מקרקעין, כפי שמסביר עו"ד שמואל גרנאי, בעל משרד בוטיק המתמחה בתחום המקרקעין.

 

ליווי עסקאות קניה או מכירה של נכס

השירות הנפוץ ביותר שאותו מציעים עורכי דין לענייני מקרקעין הוא ליווי של עסקאות קניה או מכירה של נכס, על ידי ייצוג הצד המוכר או הקונה. עורך הדין אמור לשרת נאמנה את האינטרסים של המיוצג שלו ולהבטיח הליך מכירה/קנייה תקין, תוך ניסוח הסכם מסודר שכולל את כל הסעיפים הרלוונטיים והסבר מפורט לגבי מקרים שבהם אחד הסעיפים מופר. תהליך הייצוג כולל פעמים רבות גם הענקת ייפוי כוח לעורך דין על מנת שזה יפעל בשמכם להשגת אישורים כאלו ואחרים, יתנהל מול רשויות המס וכו'. במידה ובוחרים להתנהל ללא עורך דין מקרקעין, הצד השני שכן מיוצג על ידי עורך דין יכול לנצל זאת, מה שעשוי להסתיים בנזקים קשים במקרה של קונפליקט.

תביעות מקרקעין

כמו כל הסכם אחר, גם הסכם מכר שנחתם בין קונה למוכר עשוי להיות מופר בסעיף אחד או יותר במהלך הזמן, ואז ניתן לתבוע או להיתבע. ניתן לציין מספר דוגמאות רב לתביעות הקשורות במקרקעין. למשל, עיכוב במסירה לאחר שרוכשים דירה מקבלן או חברה יזמית, אי העברת תשלומים מצד הקונה למוכר, העברת הנכס במצב שאינו תואם לתיאור ביום חתימת הסכם המכר (מלבד בלאי סביר כמובן), אי הצגת אישורים כאלו ואחרים שנדרשים על פי החוזה, מכירת נכס במצג שווא ועוד. ישנן גם תביעות שיכולות להיות מוגשות לאחר סיום ההליך החוזי, כשדוגמא טובה לכך כוללת תביעות ליקויי בניה שמוגשות כנגד קבלנים בגין ליקויים שמתגלים בדירה לאחר מסירתה (ליקויים אסתטיים, מבניים ושלדיים).

מה שלא תהיה ההפרה, עורך דין מקרקעין מנוסה יידע כיצד למנוע את הגשת התביעה והכניסה לדיוניים משפטיים ארוכים ומתישים, תוך כדי ניסוח הסכם חדש שמסדיר את המחלוקת בדרכי נועם. כמובן שאם בכל זאת המחלוקת תגיע אל בין כותלי בית המשפט, עורך הדין יוכל לייצג אתכם על הצד הטוב ביותר שרק אפשר.

סכסוך שכנים

סכסוך בין שכנים הוא דבר נפוץ מאוד. בין אם מדובר בשכן שלא מעוניין לשלם ועד בית, שכן שמרעיש בשעות לא הגיוניות או שכן שמחליט להשתלט על חניה פרטית, רצוי שלא לנסות לתבוע לבד ולדעת כי גם במישור הזה עורך דין מקרקעין יכול לעזור. הוא ידע להנחות אתכם כיצד לפעול וגם יסביר לכם מהם סיכויי ההצלחה של ההליך המשפטי ואם בכלל כדאי ללכת בכיוון הזה. במידה והתשובה חיובית, הוא יוכל לעזור לכם להגיש תביעת ממוקדת ונכונה וכמו כן להגן עליכם ועל משפחתכם במידה והסכסוך יסלים, וזאת תוך הגשת צו מניעה.

שמואל גרנאי משרד עורכי דין - איתכם לאורך כל הדרך

עומדים בפני עסקת נדל"ן ורוצים להיות בטוחים בהתנהלותכם? מעוניינים לתבוע אדם בגין הפרת הסכם מכר? או שמא אתם אלו שנתבעים וזקוקים להגנה משפטית מתאימה? פנו עוד היום אל עו"ד שמואל גרנאי - מומחה למקרקעין ונדל"ן בעל ניסיון של מעל ל-15 שנה והצלחות מוכחות. במשרד עורכי הדין שמואל גרנאי תוכלו לקבל ליווי צמוד שכולל ייעוץ משפטי מקצועי וייצוג מיטבי מול הרשויות ובתי המשפט. מוזמנים ליצור קשר לקבלת מידע נוסף.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה