שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > להליך תביעה נגד משרד הביטחון לוקחים מומחה - טיפים לבחירת עורך דין משרד הביטחון.

חדשות

להליך תביעה נגד משרד הביטחון לוקחים מומחה - טיפים לבחירת עורך דין משרד הביטחון., צילום: FREEPIK
להליך תביעה נגד משרד הביטחון לוקחים מומחה - טיפים לבחירת עורך דין משרד הביטחון.
25/02/2021, כתיבת מומחים

תביעות נגד משרד הביטחון מוגשות במקרה של פציעה גופנית, פגיעה נפשית, מחלה בשירות, פוסט טראומה או כל נזק אחר נוסף שנגרם למי ששירת בכוחות הביטחון במהלך שירותו. נחשבים למשרתי משרד הביטחון שיכולים להגיש תביעה כנגד משרד הביטחון הם חיילים בסדיר, חיילים בקבע, מילואים, שוטרים, שירות בתי הסוהר (שב"ס) שב"כ, מוסד. על מנת להגיש תביעה נגד משרד הביטחון, יש להיעזר בעורך דין משרד הביטחון, שהוא בעל ניסיון רב בהגשת תביעות נגד משרד הביטחון.

תפקידו של עורך דין משרד הביטחון הוא לסייע לחיילים ולאנשי כוחות הביטחון לקבל הכרה ממשרד הביטחון, לטפל בהליך ערעור על החלטת קצין תגמולים במקרה של דחיית תביעה להכרה, ללוות את הנכים בוועדות רפואיות של משרד הביטחון. תפקידו של עו"ד המתמחה בתביעות נגד משרד הביטחון הוא לסייע ללקוחות לקבל הכרה בנכות צבאית אשר ניתן יהיה לקבל בגינה תגמול חד פעמי, או תגמולים חודשיים. למשל הגשת תביעה נגד משרד ביטחון, אם בגלל נכות פיזית או נכות נפשית, כתוצאה משירות צבאי, או בכוחו המשטרה וכדומה, יכולים לזכות באחוזי נכות.

 

השלב הראשון שמבצע עורך דין צבאי בתביעה נגד משרד הביטחון

בשלב הראשון, עו"ד משרד הביטחון, יגיש את תביעה שמיועדת נגד משרד הביטחון לקצין התגמולים. עוה"ד ירכז את כל המידע הרפואי בכדי שניתן יהיה להגיש את התביעה לקצין התגמולים וכן, ימלא טופס ייעודי, אשר בו תפורט הפגיעה וכיצד היא נגרמה. עורך דין משרד הביטחון ימלא את הטופס באופן מוקפד יחד עם המסמכים רפואיים רלוונטיים. עוה"ד של משרד הביטחון יסייע להגיש את התביעה בצורה מקצועית על מנת שתתקבל אצל קצין התגמולים.

תביעות מורכבות שיש לדעת להגיש אותן נכון

יש לציין, כי הליך תביעה נגד משרד הביטחון, עשוי להיות מורכב ואפילו לארוך מספר שנים. משרד הביטחון יבקש עדויות מוחשיות לגבי המחלה והוכחות שהחבלה הופיעה בזמן השירות. החשיבות של העלאת הטענות והעובדות בזמן התביעה היא מכרעת. נפגע של משרד הביטחון, אשר לא טען טענה כלשהי במסגרת התביעה שהגיש ותביעתו נדחתה, יכול מאוד להתקשות בהעלתה בפעם הראשונה בביהמ"ש.

למעשה, משרד הביטחון צריך לקבל את הנתונים מהתובע, מצה"ל וכן, מקופת החולים שלה משתייך התובע וכן, משרד הביטחון, יעביר את התיק ליועץ רפואי אשר יברר מה גרם לפציעה או נכות, באמצעות הוועדה הרפואית. על התובע, להמתין כחודשיים ימים, להחלטתו של משרד הביטחון לאחר שזה עיין היטב בתביעה והיועץ הרפואי של משרד הביטחון, אף ביצע בו בדיקה ובנוסף, בדק את הגורמים ואת הקשר הנסיבתי לפציעה או לפגיעה ויחליט בנושא.

האם לתובע קיימת הזכות לערער על החלטה של הוועדה הרפואית של משרד הביטחון?

במידה והפגיעה, או המחלה הוחמרה בגלל השירות של החייל או מי שתובע והוא עובד משרד הביטחון, יש לפנות לוועדה הרפואית של משרד הביטחון. אם הוועדה הרפואית, תחליט כי המחלה או הפציעה, לא נגרמה עקב השירות, התביעה תידחה, אך תישמר הזכות לתובע לערער בביהמ"ש  תוך 30 יום ממתן ההחלטה. תובע שתיקבע לו נכות בשיעור של 10%-19%, יוכל לקבל ממשרד הביטחון מענק חד פעמי. אם התובע, קיבל נכות בשיעור של 20% ומעלה, הוא יוכר כנכה צה"ל ויהיה זכאי לתגמולים חודשיים ועוד זכויות. אם התובע חש כי חלה החמרה במצבו הבריאותי, יוכל לבקש להופיע בפני הוועדה הרפואית של משרד ביטחון בכל 6 חודשים. כשם שלא ניגשים למלחמה ללא כלי נשק, כך לא מגישים תביעה נגד משרד הביטחון ללא עו"ד משרד הביטחון הבקיא בתחום.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:209
קומיט וכל טופס במתנה