שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כך תגישו תביעה בגין רשלנות רפואית – מדריך

חדשות

כך תגישו תביעה בגין רשלנות רפואית – מדריך, צילום: FREEPIK
כך תגישו תביעה בגין רשלנות רפואית – מדריך
02/03/2021, כתיבת מומחים

מקרים של רשלנות רפואית יכולים להיות קלים וזניחים יחסית, וגם חמורים מאוד. עבור המטופל שנפגע במהלך של קבלת טיפול רפואי, תמיד מדובר בדבר חמור, ולעתים מדובר באירוע משנה חיים שגורם לפגיעה קשה באיכות החיים של המטופל, או אפילו למוות.

אם עברתם אירוע שכזה, אתם וודאי יודעים היטב מהן ההשלכות האפשריות של קבלת טיפול רשלני. במקרים כאלה, חשוב מאוד להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית כנגד הגורם שטיפל בכם או בבני משפחתכם. הפיצוי שיושג בתביעה לא ימחק את הפגיעה עצמה, אך יכול להיות משמעותי מבחינה כספית.

השלב הראשון בכל תהליך של הגשת תביעה כזו, הוא קבלת ייעוץ משפטי של עורך דין רשלנות רפואית. עורך הדין שלכם יוכל ללוות אתכם בתהליך כולו, ולוודא שאתם מקבלים את הפיצוי ההולם, במידה ויוכח בבית המשפט שאכן אירעה רשלנות רפואית במקרה שלכם.

את מי אפשר לתבוע על רשלנות רפואית

את תביעת הרשלנות הרפואית ניתן להגיש כנגד כל גורם שטיפל בכם. זה יכול להיות אח, אחות, רוקח או רופא מכל סוג. בנוסף לכך, ניתן לתבוע את המוסד הרפואי שבו התקיים הטיפול. למוסדות רפואיים יש אחריות כלפי העובדים בהם וגם בתי חולים אחראים לפעולות הרפואיות שמתבצעות בהם. כך שבהחלט ניתן לתבוע לא רק את הגורם המטפל הישיר, אלא גם את המוסד שבו הוא עובד או שבו התקיים הטיפול הרשלני.

תיעוד ההליך שעברתם

כל הליך רפואי שמתבצע בישראל מחויב ברישום. את הרישום הזה ניתן לדרוש לקבל מהמוסד הרפואי או מהרופא, וחשוב לעשות זאת בכל מקרה של חשד לרשלנות רפואית. בתיקים מהסוג הזה, לתיעוד הרפואי יש חשיבות רבה בניהול התביעה, ולכן חשוב לאסוף כל מסמך שקשור לטיפול הרפואי הרשלני. חשוב לדעת כי לכל מטופל יש זכות חוקית לקבל העתק של הרשומה הרפואית שלו. רשומה זו כוללת את כל המידע שיש למוסד שבו התקיים הטיפול לגבי הטיפול שהתקיים.

קבלת חוות דעת של מומחה

ההליך המשפטי של תביעה בגין רשלנות רפואית מחייב חוות דעת של רופא מומחה, בנוסף למסמכי התיעוד הרפואיים. המומחה צריך לקבוע, בהסתמך על המידע והנתונים שבידיו, שאכן אירע מקרה של רשלנות. הוא צריך לפרט את טיב הרשלנות ואת הנזקים הרפואיים שנגרמו למטופל בגינה. לא ניתן להגיש תביעה של רשלנות רפואית ללא צירוף של חוות דעת שכזו. חשוב לדעת כי קבלת חוות דעת של מומחה יכולה לעלות לא מעט, אך הדבר הכרחי כדי להתקדם עם ההליך המשפטי.

לאחר שנאספה חוות הדעת וכל המסמכים הרלוונטיים, עורך הדין יכול להגיש את התביעה עצמה. תביעה של פיצוי בסך של עד 2.5 מיליון שקלים תנוהל בבית משפט השלום. תביעה בגין פיצוי גבוה יותר, תנוהל בבית המשפט המחוזי. 

העלויות שכרוכות בהגשת תביעה

כל הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית כרוכה בלא מעט עלויות. ראשית, יש לקחת בחשבון את שכר הטרחה של עורך הדין שמלווה אתכם בתיק. בנוסף לכך, ישנה אגרת בית משפט שצריך לשלם בעת הגשת התביעה. לכך יש להוסיף גם את העלות של קבלת חוות הדעת של הרופא המומחה. במקרה בו התביעה אינה מתקבלת בבית הדין, השופט יכול לפסוק שהצד המפסיד ישלם לצד המנצח גם את עלויות ניהול המשפט.

האם ישנה התיישנות על רשלנות רפואית?

תקופת ההתיישנות של מקרי רשלנות רפואית עומדת על 7 שנים מיום קבלת הטיפול הרשלני. במקרה בו התגלו תוצאות הטיפול הלקוי מאוחר יותר, ההתיישנות תחול 7 שנים מיום גילוי הנזק הרפואי שנגרם.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:144
קומיט וכל טופס במתנה