שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרופסור חיים טולדנו על תביעות הבנקים בישראל

חדשות

פרופסור חיים טולדנו על תביעות הבנקים בישראל, צילום: FREEPIK
פרופסור חיים טולדנו על תביעות הבנקים בישראל
18/03/2021, כתיבת מומחים

כאשר מדובר על עולם ההשקעות, מדובר ללא ספק על תחום שיש צורך להכיר היטב טרם עוסקים בו. כל אדם יודע שבכדי להשקיע בצורה מוצלחת בשוק ההון או בכל אפיק אחר, עליו להבין היכן כדאי לו להשקיע וכיצד כדאי לו להשקיע, בהתאם לפרמטרים השונים העומדים על הפרק. כיום ניתן למצוא לא מעט יועצים בעולם ההשקעות אשר מאמינים בהנגשת המידע אודות השקעות לקהל הרחב, אחד היועצים הדומיננטיים ביותר בעולם הזה הוא חיים טולדנו.

על חיים טולדנו

חיים טולדנו הוא יועץ מוביל בתחום ההשקעות. אם אתם רוצים לקבל מידע מדויק ואותנטי אודות תחום ההשקעות ותחום הפיננסים, הוא האדם הנכון לשאול אותו או להתייעץ איתו. מדובר על אדם שידוע כאוטוריטה בתחום אשר כיום הוא מנגיש את כל המידע שיש לו דרך כתיבת מאמרים ייחודיים בבלוג השקעות.

חיים טולדנו הוא כריש ותיק בתחום ההשקעות, הוא יועץ פיננסי מומחה שמאחוריו עומדים לא מעט לקוחות מרוצים. יחד עם זאת, כיום הוא בפסק זמן ממתן ייעוץ וזאת בכדי להפיץ את הידע המשמעותי שיש לו בתחום לעולם. הוא יודע כיצד לזהות תהליכים עוד טרם הם מתרחשים, הוא מציע פרשנויות משלו לכל מצב, הוא מציע דרכים חלופיות לסיטואציות שונות בעולם הפיננסי שבעיניו מתנהלים בצורה לא נכונה ועוד.

מה שהפך את חיים טולדנו לאוטוריטה בתחום כרוך בעובדה שמדובר על אדם רציני מאוד, אשר סיים שני תארים בהצטיינות רבה בתחום ניהול וכלכלה. במקביל ללימודיו הוא גם שימש כפרשן כלכלי בתוכניות רדיו וטלוויזיה והעביר הרצאות שונות במוסדות אקדמאיים. מאז ותמיד הוא הקפיד לתרום לחברה, ייעץ לארגונים שונים, ליווה ארגונים בתהליך הקמה ועוד.

חיים טולדנו הוא איש מקצוע רציני מאוד, אשר יש לו את היכולת והכלים לסייע לרבים בכל נושא שקשור לעולם ההשקעות והפיננסים והוא אכן עושה את זה.

כיצד מתנהל תהליך תביעה בישראל?

במשפט הישראלי תהליך תביעה מהווה הליך בדיון האזרחי שבו מבקש אדם מבית המשפט סעד אשר מופנה כנגד אדם אחר. התביעה מוגשת בבית משפט אזרחי רגיל או במקרים מסוימים בבית משפט למשפחה, בבתי דין דתיים או בבית הדין לעבודה.

יוזם התביעה נקרא: "תובע" ואילו האדם שנגדו מבקשים את הסעד מבית המשפט קרוי: "נתבע". אם לנתבע יש עילת תביעה כנגד התובע הוא יכול להגיש אותה באותו הליך תביעה. בתביעה יכולים להיות מספר תובעים ומספר נתבעים. כמו כן, בתביעה יכולים להיות מספר צדדי ג. במהלך הדיון בתביעה באישור בית המשפט ניתן לצרף מדדים או למחוק אותם מכתב התביעה.

סוגי תביעות בישראל

סוגי התביעות שניתן למצוא כיום הן: תביעה רגילה שנפתחת בכתב תביעה שלאחריו מוגש כתב הגנה ואם התובע רוצה להשיב אף כתב תשובה.

תביעה בסדר דין מקוצר שהיא תביעה שנפתחת בהגשת כתב תביעה שנסמך על ראיות בכתב, לסכום קצוב, לתשלום לרשות מקומית  או לסילוק יד במקרקעין. מדובר על תביעה שבה בלתי אפשרי להגיש כתב הגנה באופן מידי ולשם הגשת הכתב המדובר יש לקבל רשות מבית המשפט שתהיה מלווה בתצהיר.

תביעה בסדר דין מהיר שהיא תביעה לסעד כספי של עד 75 אלף ₪. בתביעה זו יוגשו כלל הראיות כשהן נתמכות בתצהיר כבר בשלב של הגשת כתב תביעה. בית המשפט נדרש לקיים דיון הוכחות תוך חודשיים מהגשת כתב התביעה בתביעה מעין זאת.

תביעה לפינוי מושכר שהיא תביעה בסדר דין דומה לסדר הדין המהיר.

תביעה קטנה שהיא תביעה שמוגשת בדרך כלל בנושאים שנוגעים לצרכנות, לסעדים כספיים של עד 30,100 שח, כאשר הסכום שלה עולה מפרק זמן לאחר. מדובר על דיון תביעה מהיר יותר, פחות רשמי ואין בו דיני ראיות.

תובענה ייצוגית-  מדובר על תביעה של תובע הולם אחד מתוך רבים שמעוניינים לתבוע בענייני איכות הסביבה, הגנת הצרכן וניירות ערך. התובע יכול לקבל סעד שמחייב את הנתבע כנגד קבוצה מוגדרת של אנשים אשר הוחלט שהתובע יכול לייצג.

הדיון בתהליך תביעה יתחיל עם הגשת כתב התביעה, כאשר הנתבע יתבקש להגיש כתב הגנה  תוך תקופה מוגדרת מראש. אם לא יגיש כתב הגנה, יהיה ניתן לקבוע לו פסק דין ללא כתב הגנה. לאחר כתב הגנה יכול התובע להגיש כתב תשובה. לאחר ההתגבשות של כתבי הטענות, יגיע קדם המשפט בו דנים בכל העניינים המקדמיים כגון: תיקון כתבי טענות, צירוף נתבעים ותובעים, שאלונים, גילוי מסמכים ועוד. לאחר סיום ההליכים הללו יקבע התיק לישיבת הוכחות שבה הצדדים יביאו את הראיות שלהם ובה גם ישמעו העדים שלהם. לאחר מכן, בית המשפט ייתן את פסק דינו. לאחר מתן פסק הדין ניתן להגיש ערעור.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:141
קומיט וכל טופס במתנה