שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מעצור חניה - כך חונים בצורה נכונה, מסודרת ובטוחה

חדשות

מעצור חניה - כך חונים בצורה נכונה, מסודרת ובטוחה, צילום: ארבל שטראוס
מעצור חניה - כך חונים בצורה נכונה, מסודרת ובטוחה
24/05/2021, כתיבת מומחים

חניות הן לא תמיד עסק קל. אם שטח החניה פנוי לגמרי ואין בסביבה מכוניות חונות אחרות או כל דבר אחר שעלול להקשות עלינו את הכניסה לחניה אז אין בעיה, אבל במרבית המקרים זה לא כך.

פעמים רבות בבואנו להיכנס עם הרכב לחניה אנחנו נתקלים באתגרים, בצורך לתמרן ובחשש שלא נפגע במשהו או שלא חנינו מספיק טוב. מעצור חניה, הוא המדריך האישי שלכם בעת החניה, מעצור חניה נועד על מנת לעזור לכם לחנות בצורה האופטימלית והבטוחה ביותר.

מטרתם, תפקידם וחשיבותם של מעצורי חניה

המטרה של מעצור חניה היא שנדע עד לאן להתקדם בחניה ומתי עלינו לעצור. בזכותם לא נפגע בעצמים סמוכים לרכב שלנו (כגון קיר, שער, מדרכה, רכב חונה אחר) וננצל את שטח החניה בצורה הנכונה והמיטבית ביותר.

המעצור מותקן בקצה של רצפת החניה (בנקודה הרחוקה מספיק מעצמים סמוכים) וכאשר גלגלי הרכב יגעו בו הנהג ירגיש זאת וכך ידע שאין לו עוד לאן להתקדם ושעליו לעצור.

את המעצורים ניתן למצוא בין היתר במקומות הבאים:

חניות הסמוכות למדרכות. בחניות אלה המעצור ימנע מחלקו הקדמי של הרכב (או האחורי, תלוי איך חניתם) לעלות על המדרכה. קיימים כאן שני יתרונות גם תימנע פגיעה ברכב כתוצאה מהחיכוך האפשרי במדרכה וגם קיימת התחשבות בהולכי הרגל (כי אם הרכב יעלה על המדרכה, ייתכן והולכי הרגל יצטרכו לרדת ממנה על מנת לעקוף אותו וזה לא מצב רצוי).

חניות מול קירות. על מנת לא לפגוע עם הרכב בקיר, יש לעצור מבעוד מועד בהתאם למיקום המעצור.

חניונים בהם החניות הן בצורה של רכב מול רכב. על אותו משקל של חניה מול קיר- יש להיעצר בסמוך למעצור כדי לא לפגוע ברכב החונה מולנו.

חניות הסמוכות לנתיב נסיעה בחניות מסוג זה חשוב לנצל את שטח החניה בצורה המקסימלית. אם לא נתקדם עד קצה החניה (היכן שהמעצור מותקן), הרכב עלול לבלוט החוצה, לחסום את הנתיב ולהפריע למכוניות החולפות בו (וגם להיפגע בעצמו).

יתרונות נוספים

מלבד היתרונות החשובים שהוזכרו (מניעת פגיעה בעצמים סמוכים וניצול מיטבי של החניה), למעצור חניה קיימים עוד כמה יתרונות:

התקנת המעצורים תורמת לסדר בחניון (כל המכוניות נמצאות כמו שצריך בתוך החניות, אף אחת לא בולטת החוצה).

המעצורים ניתנים להתקנה בקלות.

מתאימים למגוון כלי רכב (אך חשוב לציין שרק לכלי רכב פרטיים).

לסיכום

מעצורי חניה מהווים שדרוג לכל חניה. הם מונעים פגיעות מיותרות ועוזרים לשמור על סדר. אם טרם רכשתם כאלה - מומלץ בהקדם.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:232
קומיט וכל טופס במתנה