שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > תביעת רשלנות רפואית - איך זה עובד?

חדשות

תביעת רשלנות רפואית - איך זה עובד?, צילום: freepik
תביעת רשלנות רפואית - איך זה עובד?
16/08/2021, כתיבת מומחים

רשלנות רפואית על פי ההגדרה היא מצב שבו צוות רפואי החל מרופא מטפל עד צוות מד"א או כירורג, כמו גם מטפלים ברפואה משלימה, אחות או אפילו טכנאי - לא נהגו בחובת הזהירות הנכונה בזמן מתן טיפול רפואי. במקרים בהם אפשר להוכיח כי קיים קשר בין טיפול לא אחראי לבין החמרה במצב הפיזי או הנפשי - יתכן שבית המשפט יפסוק כי מדובר ברשלנות רפואית.

אבל מה צריך לדעת על מקרים כאלה?

כיום לצערנו יש אינספור דוגמאות לרשלנות רפואית החל מכזאת שקרתה בהריון ולידה עד רשלנות שהתרחשה במקרים של ניתוח פלסטי או טיפול ברפואה משלימה. יש רשלנות שקרתה במידה ולא היה התייחסות לטענות מטופל או במקרה של אבחון שגוי כמו גם מתן תרופות לא נכונות וכו'.

בבתי המשפט יש מאות תיקים של  מקרי רשלנות רפואית הנדונים כל יום בבית המשפט זה ומובילים לתוצאות של קבלת פיצויים עבור מי שסבל מנזק עקב רשלנות.

אבל כיצד אפשר להוכיח שקיים קשר ישיר בין נזק שנגרם למטופל לבין התנהלות של צוות רפואי?

זה נכון. לא יהיה קל להוכיח קשר כזה בעיקר משום שלמוסדות גדולים כמו בתי חולים קופות חולים וכולי יש צוות משפטנים מנוסה שיעשה הכול על מנת להפריך את הטענות.

אבל אם אתם תבחרו עורך דין רשלנות רפואית טוב ומנוסה שיוכל להפנות אתכם לרופא מטעמו שידע להוכיח את הקשר בין הנזק שנגרם לכם לבין מצב הרשלנות הרפואית: הרי שיש סיכוי גדול שבית המשפט יפסוק לכם פיצויים בשל רשלנות רפואית.

בחרו מומחה לרשלנות רפואית שיוכל לייצג אתכם בנושא הספציפי הזה בזמן שמדובר במומחה בייצוג במקרים של רשלנות, דיני נזיקים ושאר תחומים הנוגעים לנושא.

אז אם אתם רוצים להוכיח דבר כזה או אחר - כדאי לבחור כבר עכשיו עורך דין טוב, כמו עורך דין נזיקין אלי מאור, שיוכל לספק את הקשר, את ההוכחות, חוות הדעת והטענות מול בית המשפט שיובילו אל פיצויים שמגיעים לכם לאחר שחוויתם רשלנות כזאת.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:47
קומיט וכל טופס במתנה