שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כאן גרים בכיף - כך תמזערו את השפעת הליכי חדלות הפירעון

חדשות

כאן גרים בכיף -  כך תמזערו את השפעת הליכי חדלות הפירעון , צילום:
כאן גרים בכיף - כך תמזערו את השפעת הליכי חדלות הפירעון
07/10/2021, כתיבת מומחים

בכל שנה, אלפי ישראלים מנהלים תהליכי חדלות פירעון. כיצד הכרזה זו משפיעה על המשפחה שלכם? עד כמה אתם, כמשפחה של היחיד מהווים גורם משמעותי בהצלחת התהליך כולו? ועד כמה המחוקק ברור בנושא זה? (הוא לא...). כך תעשו זאת נכון.

כבעלי משפחות, אנו יודעים שלכל פעולה שלנו, בעיקר בתחום הכלכלי, יש השלכות מידיות על בני הזוג שלנו ועל ילדינו - הן בהיבט הפסיכולוגי והן בהיבט התדמיתי. לכן במרבית המקרים, למשפחה שעוטפת אותנו יש השפעה גדולה על התנהלותנו. כאשר מדובר בהליכי חדלות פירעון, חשיבות שיתוף הפעולה מצד התא המשפחתי, גדולה אף יותר.

 

בני המשפחה - גורם משמעותי בהצלחת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, נוצר על מנת לאפשר שיקום כלכלי ליחיד (כך מגדיר החוק החדש את ה"חייב"), תוך מתן מענה ראוי לבעלי החוב. לכן, אין זה מפתיע שהמחוקק מתייחס לשיקום הכלכלי של התא המשפחתי כולו ולא רק של היחיד בלבד ומצפה שכל בני המשפחה, בני זוג וילדים בגירים, יתאימו את עצמם למצבם החדש ולתהליך חדלות הפירעון אליו נקלעו מכורח הנסיבות

לאורך השנים, ליווינו במשרדנו אלפי חדלי פירעון ופושטי רגל ובמרבית המקרים, זיהינו שלמשפחה הקרובה השפעה גדולה על היחיד, לכל אורך הדרך: החל מרמת הנכונות של היחיד להיכנס להליך חדלות פירעון, דרך המוטיבציה שלו לחתום איתנו על הסכם ייצוג, ועד היכולת שלו להגיע להסכמות על גובה התשלום החודשי לנושים וגובה הסכום שישמש אותו למחייה בסיסית בתקופת חדלות הפירעון.

כתוצאה מכך, נדרשנו במקרים רבים, כעורכי הדין המלווים את היחיד ומנהלים עבורו את ההליך כולו, להסביר לבני המשפחה עד כמה שיתוף הפעולה מצדם הוא קריטי בהצלחת השיקום הכלכלי של היחיד - ושל התא המשפחתי כולו.

"חדלות פירעון" ליחיד או לתא המשפחתי? זו השאלה...

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי מתייחס לסכום הכולל לו זקוק היחיד לצורך מחייה בסיסית. החוק אינו מתערב באופן השימוש של היחיד בסכום שנקבע עבורו. יחד עם זאת, החוק מותיר מקום לפרשנות שמציבה בפנינו, כעורכי דין, אתגרים לא פשוטים בהקשר של "מה גובר על מה?":

האם מה שקובע הוא כושר ההשתכרות של היחיד? או כושר ההשתכרות של התא המשפחתי?

ואם התא המשפחתי הוא זה שגובר, האם לתא המשפחתי מותר, לכאורה, ליטול הלוואות או לבזבז כספים בלי חשבון, למרות היותו של היחיד חלק בלתי נפרד מתא זה? ומה בנוגע למראית העין?

לצערי, החוק אינו חד משמעי ולראייה, הוא מתייחס בסעיפיו השונים הן ל"הכנסתו של בן זוגו" (סעיף 160) והן ל"כושר ההשתכרות של היחיד" (סעיף 162 א-1). מחד, דמי המחייה הבסיסיים שנועדו לאפשר לתא המשפחתי לחיות בכבוד, ייגזרו מהכנסות התא המשפחתי כולו - מכל מקור אפשרי. מאידך, התשלומים לקופת הליך חדלות הפירעון יתבססו על כושר ההשתכרות של היחיד בעצמו.

מבולבלים? אתם לא לבד.

נכון להיום, אין מספיק פסקי דין מנחים, המציעים כלים לחישוב ההחזר בתקופת חדלות הפירעון ולרוב, הפתרונות נקבעים על פי אמות המידה, שיקול הדעת וההמלצות של הממונה והנאמן.

לכן בכל הליכי חדלות הפירעון והשיקום הכלכלי שאנו מנהלים במשרדנו - וכך גם בהליך שלכם, אנו עושים לילות כימים כדי לצמצם את השפעת תהליך חדלות הפירעון של היחיד, בני המשפחה שאינם חייבים כסף לנושים.

במסגרת זו, נפעל למזעור השפעת ההליך על רמת החיים ואורחות החיים שלכם, בני המשפחה, כך שהכנסותיכם לא יגדילו בהכרח את צו התשלומים של היחיד. בנוסף, נציע וניישם פתרונות יצירתיים שיאפשרו לכם לעבור בקלות, ככל האפשר, את התקופה הכלכלית, המשפחתית והאישית המאתגרת הניצבת בפניכם.

אם אתם או בן/בת הזוג שלכם שוקלים להיכנס להליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי

ומתלבטים כיצד ההליך ישפיע על התא המשפחתי שלכם,

אנחנו, משרד עורכי דין פשיטת רגל וחדלות פירעון עמירם אלקובי ושות', נמצאים כאן בשבילכם.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה