שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מדעי המדינה – מטרת הלימודים ונושאי הלימוד

חדשות

מדעי המדינה – מטרת הלימודים ונושאי הלימוד, צילום: pexels
מדעי המדינה – מטרת הלימודים ונושאי הלימוד
19/07/2022, כתיבת מומחים

אנחנו חיים במדינה בה כל חובבי האקטואליה יכולים ליהנות מלא מעט מוקדי עניין. בכל יום יש לא מעט מהדורות חדשות, אשר מתחדשות על בסיס יומי ואפילו שעתי.

אנחנו גם חיים במדינה המתמודדת עם ריבוי מערכות בחירות – כאשר, בין השנים 2019 – 2021, אזרחי המדינה התבקשו לצאת ולהצביע לא פחות מ-4 פעמים.

מכיוון שהאקטואליה היא בכל מקום, יותר ויותר צעירים גם מגלים בה עניין וכחלק מכך, גם הביקוש ללימוד תואר במדעי המדינה – אשר מאפשר להעמיק את הידע וההבנה בתחום אף יותר נמצא במגמת עלייה.

מדע המדינה, משתייך לקטגוריה של מדעי החברה, כאשר ניתן ללמוד תואר ראשון בתחום במגוון רחב של אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ.

מהי מטרת הלימודים?

במסגרת לימודי מדעי המדינה (אשר משתלבים ברוב המקרים עם לימודי יחסים בינלאומיים), הסטודנטים עתידים לקבל ידע וכלים אשר יאפשרו להבין בצורה טובה יותר, את המוסדות אשר מנהלים את המדינות ואת התהליכים הפוליטיים השונים המתרחשים בכל המדינה.

קיימת אפשרות ללימודים של מדעי המדינה במסלול חד חוגי או במסלול דו חוגי – כאשר, במסלול דו חוגי האפשרויות הינן מגוונות וניתן לשלב בין היתר מדעי המדינה עם לימודי כלכלה, תקשורת וחוגים נוספים.

רוב הקורסים במסלול זה, הם קורסים עיוניים – כאשר, בכדי לעמוד בדרישות התואר, על הסטודנטים להקפיד על נוכחות בשיעורים, להגיש עבודות וכמובן, לעמוד במבחנים – ככלל הדרישות של עמידה בתואר אינן מורכבות או מאתגרות יותר בהשוואה לתארים אחרים, מה שכן בשביל לעמוד במחויבויות התואר יש לקרוא לא מעט מאמרים ולהבין אותם.

על תוכנית הלימודים במסלול 

תוכנית הלימודים של לימודים המדינה כוללת מגוון רחב של קורסים בנושאים שונים ובין היתר: קורסי יסוד בנושאים שונים כמו: סטטיסטיקה, ניתוח נתונים, מבוא ליחסים בינלאומיים וקורסי מבוא נוספים. 

קורסים נוספים אשר מהווים חלק ממסלול הלימודים של מדעי המדינה הם: כלכלה פוליטית, פוליטיקה השוואתית, מבנה הסדר הבינלאומי, משא ומתן ושיתוף פעולה בין מדינות, סוגיות של מלחמה ושלום והרשימה עוד ארוכה, חשוב לציין שלסטודנטים במסלול זה, ניתנת האפשרות לבחור בין קורסי בחירה שונים, כך שכל סטודנט יוכל לייצר לעצמו תוכנית לימודים שתעניין אותו ותתאים לו.

בשנה האחרונה ללימודים (השלישית) על הסטודנטים לבחור נושאים להגשת סמינרים כמו גם לבצע פרויקט שטח.

ומהן אפשרויות התעסוקה?

ראשית כל, בוגרי תואר ראשון במדעי המדינה יכולים להמשיך באקדמיה ללימוד תואר שני – מה שיעניק להם ידע וכלים נוספים וירחיב את אפשרויות התעסוקה המוצעות להם.

מבחינת עבודה, בוגרי התואר יכולים להשתלב בעבודה במשרד החוץ, בעבודה כיועצים בכנסת או ברשויות המקומיות. בתחום של דוברות וייעוץ פוליטי. בעבודה בתחום ניתוח מידע במערכת הביטחון. במערכות עיתונים, במכוני מחקר וגם בתחום ההוראה – כך שקשת האפשרויות הן רחבות ומגוונות.

כאמור, תואר במדעי המדינה הוא תואר מגוון ומלא עניין. בנוסף, בוגרי התואר יכולים להשתלב במגוון רחב של מקומות עבודה ובמשרות מגוונות ומעניינות.

כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות אשר טמונים בתואר ראשון זה, ההמלצה היא לבחור בתבונה את מסגרת הלימוד. מעבר לכך, כדאי גם לקבל החלטה מושכלת לגבי השאלה אם לבחור במסלול החד חוגי או הדו חוגי – ובמידה והבחירה היא במסלול הדו חוגי, כדאי להשקיע מחשבה גם לגבי החוג הנוסף – אשר בכוחו לפתוח צוהר לתחומי עיסוק נוספים או לחזק את ארגז הכלים להשתלבות במשרה ספציפית – כך אם לדוגמא, אתם חולמים להיות כתבים פוליטיים, בחירה במסלול של מדעי המדינה עם לימודי תקשורת, יכולה להוות ללא כל ספק כבחירה הנכונה.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:152
קומיט וכל טופס במתנה