שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > חוק רישוי עסקים - תהליך הוצאת רישיון לעסק בישראל

חדשות

חוק רישוי עסקים - תהליך הוצאת רישיון לעסק בישראל, צילום: FREEPIK
חוק רישוי עסקים - תהליך הוצאת רישיון לעסק בישראל
01/08/2022, כתיבת מומחים

רישיון עסק הוא היתר אשר מתקבל מטעם משרד הרישוי המקומי, רישיון שתפקידו העיקרי להבטיח כי העסק אשר מתנהל באופן תקין. כאשר אנו מדברים על סוגי רשיונות לעסקים, חשוב לציין כי ישנם ארבעה סוגים עיקריים שכן, רשימת העסקים החייבים ברישוי נמצאת בצו רישוי עסקים. מדובר למעשה על רישיון במעיד על כך שבית העסק נקט בכל האמצעים הרלוונטים במטרה לשמור על הבטיחות, הביטחון והבריאות של הלקוחות, לרבות דברים המתקשרים באופן ישר לכיבוי אש, בטיחות המבנה וכיוצא בכך. על מנת לעשות לכם סדר בכל הסובב סביב רישיון לעסק, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל מה שרלוונטי לנושא.

מהו חוקי רישוי עסקים?

חוק רישוי עסקים הוא זה אשר יקבע האם עסק כזה או אחר אכן עונה על הדרישות הרלוונטיות למטרת קבלת הרישוי. מדובר על חוק אשר מעניק הסמכה ישירה לשר הפנים, כזו שתפקידו תהיה לקבוע בצווים מהם בתי העסקים החייבים ברישוי ולהגדיר אותם. יחד עם חלוף השנים והתפתחות החוק החליטה הממשלה להקים ועדה ייעודית לבחירת רישוי העסקים השונים ברחבי מדינת ישראל שכן, בהתאם להחלטת הוועדה הוחלט להקים ועדה שתפקידה לדון בדרכים השונים לפישוט וייעול תהליכי הרישוי ברחבי המדינה. לפני כעשור, אושרה הצעת תיקון לחוק אשר קובעת כי הוראות הרפורמה ייכנסו באופן הדרגתי לתוקפן. חשוב לציין כי מדובר על רפומרה שכללה במסגרתה לא מעט שינויים בחוק הקיים שכן, הוא הוסיפה מגוון הקלות שונות כדוגמת מעבר לרישיונות עסק תקופתיים, מסלולים מזורזים וכך הלאה. יחד עם האמור, חשוב לומר כי עסק המתנהל ללא רישיון במדינת ישראל מהווה עבירה פלילית על כל המשתמע מכך. אי לכך, עסק שלא מפעיל רישיון צפוי לענישה חמורה כדוגמת סגירה מנהלית של בית העסק, קנסות וכיוצא בכך.

איך מוציאים רישיון עסק?

הרשות המקומית היא זו שטומנת בחובה להנפיק רישיונות עבור בתי העסקים השונים ברחבי מדינת ישראל, בהתאם לחוקי העזר העירוניים וכמו גם, בהתאם לתנאים והדרישות המוגדרים בחוק. רשת הרישוי היא רשת אשר מציבה את דרישותיה האישיות מעבר לדרישותיהם של נותני האישור הממשלתיים אשר נקבעו תחת חוק רישוי עסקים, וביניהם המשדרג להגנת הטבע, משטרת ישראל, משרד החקלאות וכן הלאה וכן הלאה. במטרה לקבל רישיון עסק, יהיה עליכם לפנות ישירות ליחידה לרישוי עסקים אשר נמצאת ברשות המקומית בה אתם מעוניינים להקים את העסק החדש שלכם, או לחילופין להחליף עסק קיים. לאחר קבלת הנתונים והמידע הרלוונטי, יהיה עליכם לצרף את האישורים והמסמכים הרלוונטים להמשך התהליך. יחד עם האמור, חשוב לזכור כי מדובר על תהליך מורכב וממושך ולכן, ההמלצה המרכזית תהיה להיכנס לתהליך בליווי של חברה המתמחה בתחום הרלוונטי.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:21
קומיט וכל טופס במתנה