שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בקשה ליצוגית בשווי מיליונים נגד אגד: לא מפעילה מערכת כריזה כמתחייב בחוק

חדשות

בקשה ליצוגית בשווי מיליונים נגד אגד: לא מפעילה מערכת כריזה כמתחייב בחוק, צילום: אוטובוס אגד. צילום: Bizportal
בקשה ליצוגית בשווי מיליונים נגד אגד: לא מפעילה מערכת כריזה כמתחייב בחוק
21/08/2017, עו"ד לילך דניאל

לפי הבקשה, שהוגשה ע"י נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, מפרה החברה את החוק והתקנות באופן שיטתי בכך שאינה מפעילה מערכת כריזה בכלל האוטובוסים העירוניים שפועלים מטעמה. מדובר בפעם הראשונה שגוף ציבורי במדינת ישראל מגיש בקשה לאישור תובענה כזו

נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים הגישה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לאישור תובענה ייצוגית על סך 67.5 מיליון ₪ נגד חברת "אגד". הבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד ד"ר יועד הלברסברג, מבקשת לייצג את עניינם של 45 אלף אנשים עם מוגבלות שלפי הנטען נפגעו מהתנהלות החברה, שלכאורה מפרה את חוק ותקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות באופן שיטתי בכך שאינה מפעילה מערכת כריזה בכלל האוטובוסים העירוניים שפועלים מטעמה.

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

לפי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות והתקנות שהותקנו מכוחו, הפעלת קו אוטובוס עירוני מחייבת בהתאמות נגישות ובין היתר התקנה והפעלה של מערכות כריזה פנימית וחיצונית. לפי אברמי טורם, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, החובה החוקית נועדה לאפשר לאנשים עם מוגבלות לעשות שימוש עצמאי ושוויוני בשירותי התחבורה הציבורית כאשר מערכת הכריזה מאפשרת לרבים מהם להמתין בתחנה בנחת לאוטובוס ולמצוא את דרכם למעוז חפצם, באופן עצמאי. "העדר הנגישות פוגע בזכותם לכבוד ובחופש תנועתם", אמר טורם.

הנציבות הגישה את הבקשה בהתאם לסמכות המוקנית לה בחוק תובענות ייצוגיות על מנת לקדם התרעה אפקטיבית מצד אחד ומצד שני לפעול עבור עשרות אלפי הנפגעים מהיעדר הנגישות. יש לציין כי מדובר בפעם הראשונה שבה גוף ציבורי במדינת ישראל מגיש בקשה לאישור תובענה כזו.

"אין תקלה נקודתית שיכולה להסביר כמות כה משמעותית של ליקויי נגישות לאורך תקופה כה ארוכה. אגד היא שחקן מרכזי ומשמעותי בתחום התחבורה הציבורית בארץ, כך שלהפרות אלה השלכות על אלפים מאזרחי ישראל. זו אמנם הפעם הראשונה שפעלנו באופן של תובענה ייצוגית, אך נמשיך לפעול כך ככל שיעלה הצורך" הוסיף הנציב טורם.

נוכח ההפרות השיטתיות, דורשת הנציבות כי בית המשפט יורה לאגד לפצות את חברי הקבוצה בסך כולל של 67.5 מיליון ₪ ויחייבה לעמוד בדרישות החוק באמצעות צו עשה.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:79
קומיט וכל טופס במתנה